Robert Kubica i Nico Rosberg - ci kierowcy, według różnych źródeł, ustanawiali najlepsze czasy podczas środowych testów na torze Monza. Ciężko powiedzieć, która wersja jest tą prawdziwą - gdyż czasy przejazdów testowych są mierzone przez każdy zespół na własną rękę - jednak nie zmienia to faktu, że Robert wykonał bardzo dobrą pracę. Ponadto, Polak zdołał uniknąć wszelkich problemów - których dziś na torze nie brakowało...
Środowa sesja odbywała się przy nieco niższych temperaturach - wahających się w okolicach 25 stopni, podczas gdy temperatura nawierzchni toru wynosiła około 35 stopni - generalnie jednak był to słoneczny dzień.Robert Kubica zdołał zaliczyć 83 okrążenia pomiarowe, na najszybszym z nich uzyskując czas 1:22.243 - co jest lepszym rezultatem od wczorajszego, osiągniętego przez Sebastiana Vettela, od którego Robert przejął kierownicę. Kubica rozpoczął dzień od pracy przy ustawieniach bolidu, później skupił się na testach pakietu aerodynamicznego.
Drugi w tabeli czasowej, z wynikiem gorszym od rezultatu Roberta o zaledwie 0.014 sekundy, uplasował się Giancarlo Fisichella. Głównym zadaniem Włocha - podobnie, jak drugiego z kierowców Renault, Fernando Alonso - był program rozwojowy ogumienia Michelin. Trzeci czas uzyskał Felipe Massa. Plan Ferrari na środę był taki sam, jak u większości ekip testowych - program rozwojowy ogumienia + ewentualne poprawki w ustawieniach bolidu.
Z czwartym czasem zameldował się wspominany już Fernando Alonso. Piąty wynik uzyskał Nico Rosberg - który pracował nad systemem chłodzenia hamulców, oraz nad nowym pakietem aero. Szóste miejsce, czas 1:22.528 i 63 pomiarowe okrążenia - to dość skromny rezultat, jak na Michaela Schumachera. Siedmiokrotny mistrz świata miał dziś jednak poważne problemy ze swym 248F1, w którym problemy sprawiała hydraulika - w efekcie, był on jednym ze 'sprawców' wywieszenia jednej z wielu czerwonych flag. Niemiec wykonywał identyczny program, jak jego młodszy kolega z zespołu Ferrari.
Siódma i dziewiąta lokata należy do kierowców teamu Honda. Jenson Button i Rubens Barrichello pokonali łączny dystans 184 okrążeń, intensywnie pracując nad przygotowaniem ogumienia i balansu bolidów. Między Brytyjczykiem i Brazylijczykiem uplasował się kolega z zespołu Roberta Kubicy - Nick Heidfeld - z czasem 1:22.789. Niemiec pracował nad rozwojem opon oraz testował nowe rozwiązania mechaniczne.
Pierwszą dziesiątkę zamyka Jarno Trulli z czasem 1:23.265 - warto zwrócić uwagę, że dopiero ten kierowca stracił więcej, niż sekundę do Roberta. Toyota zaplanowała kontynuację prac z wtorku, mających na celu poprawienie stabilności bolidu przy gwałtownych dohamowaniach - niestety, w bolidzie Trullego nawalił silnik, przez co Włoch zaliczył zaledwie 44 okrążenia. Tylko dziesięć okrążeń więcej wykonał drugi z kierowców Toyoty, Ricardo Zonta, który uzyskał dwunasty czas - ten kierowca z kolei zmagał się z ustawieniami TF106B.
Na jedenastym i trzynastym miejscu widnieją nazwiska kierowców teamu Toro Rosso. Zarówno Vitantonio Liuzzi, jak i Scott Speed, kontynuowali prace zapoczątkowane dzień wcześniej przez Neela Jani'ego - testy wytrzymałościowe silnika, rozwój ogumienia i pakietu aerodynamicznego. Czternasty czas uzyskał Mark Webber - drugi z kierowców teamu Williamsa skupił się na rozwoju ogumienia, oraz na ustawieniach bolidu. Piętnasty wynik (1:23.806) należy do Christiana Kliena - harmonogram teamu Red Bull obejmuje głównie prace nad ogumieniem.
Pedro de la Rosa i Gary Paffett z McLarena zajęli dość słabe miejsca (szesnaste i siedemnaste), dodatkowo borykali się z licznymi problemami: w bolidzie Paffetta eksplodował silnik, de la Rosa zaś - prawdopodobnie wskutek awarii elektroniki bolidu - dwukrotnie zatrzymał się na torze. Obaj spędzili środę pracując nad rozwojem opon, przy okazji testując nowe skrzydła dla swych MP4-21.
Osiemnasty czas uzyskał Christijan Albers z Midland, który pracował nad ogumieniem i balansem bolidu M16. Dopiero dziewiętnaste miejsce przypadło Davidowi Coulthardowi, który uzyskał czas 1:25.098 - doświadczony Szkot uzyskał lepszy czas tylko od Sakona Yamamoto z Super Aguri. Tym razem jednak japoński kierowca zdołał wykonać swój zaplanowany program, przejeżdżając 65 okrążeń - co, biorąc pod uwagę okoliczności, jest dość pokaźnym dorobkiem. Yamamoto testował rozmaite specyfikacje opon, nowy pakiet aero i zmodyfikowane przednie zawieszenie, oraz pracował nad systemem chłodzenia hamulców.
Czwartek będzie ostatnim dniem testów na włoskim torze Monza - za kierownicą powinien usiąść dziś Kimi Raikkonen, który najwyraźniej wciąż odczuwa skutki niedawnego wypadku w Stambule. Harmonogram pracy serwisu Formula1.pl pozostaje bez zmian - czasy będą dostępne już dziś, tuż po ich ogłoszeniu, zaś na obszerną relację zapraszamy w piątek około godziny 9:30.
31.08.2006 10:53
0
brawo kubica ;p
31.08.2006 12:37
0
polecam dane na oficjalnej stronie F1
31.08.2006 12:43
0
z Kubicy talentem ma szanse wygrywa GP tylko narazie sie rozkreca
31.08.2006 13:38
0
hmm, na oficjalnej stronie FIA Formuly 1 czas Roberta to 1:22:280; za to itv-f1 podaje 1:22:247; skad ta roznica?
31.08.2006 13:39
0
hmm, na oficjalnej stronie FIA Formuly 1 czas Roberta to 1:22:280; za to itv-f1 podaje 1:22:247; skad ta roznica?
31.08.2006 15:21
0
Kubica ma jeszcze za słaby bolid żeby wygrywac GP F1 ale w przyszłosci może być dobry1
31.08.2006 19:47
0
Te czasy sie nie zgadzają z oficjalną
31.08.2006 21:43
0
No coz mam mowic. Drugi Malysz. Gratuluje
31.08.2006 23:29
0
krystiann - tak, masz sporo racji. Ale dobrze idzie i dobrze trafił. Dlaczego? juz mówię: #1 - BMW jak kiedyś Toyota - wykłada kasę i ma parcie na wynik; teraz testują bolidy a za rok lub dwa zaczną walczyć. #2szef BMW Sauber wierzy w Roberta i na pewno da mu dalej szansę. #3 nie kreujcie ( błagam Was) nikogo na mistrza po dwóch wyścigach - po prostu dajcie mu szansę. KUBUŚ to największy talent odkąd zaczął jeździć niejaki Massa (2002) czy rok przed nim Alonso. Dajcie im czas! Team jest dobry, Robert też, spoko :)
02.09.2006 18:19
0
Tak, moim zdaniem Robert jest świetnym kierowcą tylko taki team troszkę średni. Ale myślę że w kolejnych latach BMW udoskonali swój bolid i będzie już w pełni konkurencyjny w stosunku do Renault czy Ferrarek:)
24.06.2008 23:09
0
fdgfgdf
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się